Már a sokadik cég oldalán jár fent, ahol könyvelést kínálnak?

Nem érti, hogyha mindenki precízen, naprakészen könyvel, a szakma csúcsán áll (legalábbis ezt állítja magáról), akkor mégis miért van olyan sok cég/nonprofit vezető, akár Ön is, aki nincs megelégedve  könyvelőjével?!

Nagyon sokszor a könyvelő és a cég vezető/elnök közötti kommunikáció hiánya vagy a nem jó kommunikáció vezetnek oda, hogy nem használják ki közösen a lehetőségeket.

Mi nem fogjuk dicsérni magunkat, inkább leírjuk, hogy hogyan tudnánk a legjobban együttműködni Önnel és mit teszünk ennek érdekében.

- Az első találkozáskor időt szakítunk rá, hogy átbeszéljünk mindent, ami fontos lehet mindkettőnknek..

- Könyvelési anyagért házhoz is megyünk, mellyel időt és pénzt takaríthat meg.

- Vállalkozásától és számláinak nagyságától függően, akár e-mailen is elküldheti számlái másolatát, hogy naprakészen könyvelhessünk.

- Adóbefizetéséről időben értesítjük, amikor még tudunk tenni annak mérsékléséért, természetesen a legális lehetőségeket kihasználva.

- Nonprofit vezetőknek minden könyvelési anyag feldolgozása után elküldjük, hogy megfelel e szervezetük a közhasznúsági feltételeknek és ha   

  nem, mit kell tenniük, hogy teljesíteni tudják.

- Minden ügyfelünkre külön figyelmet fordítunk.

 

Egyesület, Alapítvány, Nonprofit Kft

Szándékosan tettem előre ezt a csoportot. Az egyik "legnemszeretem" területe a könyvelők többségének ráadásul egy másfajta tudást, gondolkodás módot igényel. Miért?

- Több idő a könyvelése, más és részletesebb számlatükröt kíván.

- Adózásuk is eltér a cégek adózásától.

- Még az alapítvány, az egyesület és a nonprofit kft között is van különbség.

- Más beszámolót igényel, mint egy cég.

Sokáig szabályozatlan terület volt. Adott esetben az ellenőrök sem mindig láttak tisztán.

A 2011.évi civil törvény és a kapcsolódó jogszabályok sok mindent helyre tettek.

Ami nem vonzza a könyvelőket, hogy sok önzetlen egyesület, alapítvány nem rendelkezik nagy vagyonnal. Olyan tevékenységük sincs, ami folyamatos bevételt eredményezne. Pályázatokból élnek, amit egyre nehezebb megnyerni. Az 1% is kevesebb és a cégek sem annyira adakozóak. Sok közhasznú szervezetnél a vezetőség önkéntesen, ingyen végzi munkáját, napi 8-10 óra főállású munka mellett. Érthető hát, hogy nem mindig tudnak kigazdálkodni annyi könyvelési díjat, ami reális lenne a könyvelésükért.

A közhasznú szervezeteknek kötelező 2012. évtől a kettős könyvelés, ami tovább nehezítette a helyzetet, hiszen ehhez már könyvelő szükséges.

17 éve látunk bele ennek a csoportnak az áldozatos, önzetlen munkájába. Mivel dolgoztunk önkéntesként különböző tevékenységi területeken, így elmondhatjuk, hogy:

- a lehető legközelebbről látjuk a munkájukat és magát a szervezeti működést.

- Ismerjük az Önökre vonatkozó jogszabályokat.

- Tisztában vagyunk az Önök igényeivel.

Folyamatosan nyomon követjük, hogy a közhasznúsági feltételeknek megfelel e szervezete. Ha nem, de szeretné megtartani közhasznúságát, akkor még időben tudjunk közösen tenni ennek érdekében.

Árak: 5000Ft + áfától/hó

 

 

Kft, Bt, Egyéni vállalkozó

Ennek a csoportnak a könyvelését végzi szinte minden könyvelő. Így a cégek kedvükre válogathatnak. Az a tapasztalat, hogy itt is főleg az ár a meghatározó. Érthető, hiszen a BT és egyéni vállalkozó formát az választotta, aki nem tudott régen 3 milliót, most még 2013-ban, 500 ezret betenni egy cég alapításába. Sokan kényszerből vállalkoztak, mert munkanélküliek lettek, de értettek valamihez, amit megpróbáltak saját hasznukra végezni. A kis árbevételű egyéni vállalkozóknál majdnem ugyanazt el tudnám mondani, mint a nonprofit szervezeteknél leírtam. Ráadásul kedvezőtlenül adóznak, költségek leírhatósága korlátozott.

Az áfa-körbe tartozó cégeknél mindig az áfa befizetése okozza a legnagyobb problémát. Ahhoz, hogy "tervezhető" legyen az áfa, fontos, hogy ne az áfa bevallás előtti napokon adja le a számláit. Sokan abba a hibába esnek, hogy az áfára koncentrálnak csak, figyelmen kívül hagyva azokat a költségeket, amik nem érintenek áfát (pl: munkabér). Ez azt eredményezi, hogy ugyan nem kell áfát befizetni, de a költségek elszállnak, amit tagi kölcsönökkel próbálnak korrigálni. Ez pedig 2013-tól nem feltétlen jó megoldás.

Az aktuális anyag lekönyvelése után tájékoztatást adunk a pillanatnyi eredményről, áfáról és minden olyan tételről, melyet előre megbeszélünk.

Árak:  EV 5000Ft + áfától/hó

          Bt  8000Ft + áfától/hó

         Kft 10000Ft + áfától/hó

 

 

Bérszámfejtés

Természetesen azon cégek, szervezetek bérszámfejtését eleve vállaljuk, akiknek mi könyvelünk. Így a könyvelés és a bérszámfejtés is egy helyen van. De azon vállalkozásokat sem utasítjuk vissza, akik csak a bérszámfejtésben kérik a segítségünket. Sokszor nem éri meg alkalmazottat foglalkoztatni a munkaügyi és bérszámfejtési feladatok ellátására.

Természetesen nem csak szimpla bérszámfejtést vállalunk, hanem mindent, ami ezzel összefügg. Többek között az alkalmazottak be- és kiléptetését, bejelentését, járulékok bevallását, nyilvántartások vezetését. Segítünk a következő nyilvántartások kialakításában: jelenléti ívek, szabadságok vezetése, munkaköri leírások, munkaszerződések. Tanácsot adunk, ha szeretne alkalmazottat felvenni, hogy melyik foglalkoztatási forma lenne a legmegfelelőbb.

Árak: 2500Ft + áfától/fő/hó

 

 

Adó-, SZJA bevallás készítés

Természetesen az általunk könyvelt cégek szokásos adóbevallásait a megfelelő időben bevalljuk akár cégünk, akár az ügyfél saját ügyfélkapuján keresztül. Az SZJA bevallásokat is elkészítjük a dolgozóiknak, amennyiben kérik.

A személyi jövedelemadó éves bevallások határideje, egyéni vállalkozóknak, EVA-s egyéni vállalkozóknak és ÁFA fizetésre kötelezett magánszemélyeknek február 25.

Magánszemélyeknek pedig május 20. 

SZJA bevallások készítését vállaljuk úgy is ha Ön elküldi az összes igazolást, dokumentumot e-mailben. Ezzel időt és útiköltséget spórol meg.

Árak: 3000Ft + áfától

 

 

 

Könyvvizsgálat

Kötelező a könyvvizsgálat, ha az alábbi két feltétel teljesül:

- az üzleti évet megelőző két üzleti év átlagában a vállalkozó éves nettó árbevétele meghaladja 

  a 200 millió forintot,

- üzleti évet megelőző két üzleti év átlagában a vállalkozó által átlagosan foglalkoztatottak

  száma meghaladja az 50 főt.

2014. évben várhatóan 300 millióra fog változni, de a létszám-előírások maradnak.

Ha Önöknek nem kötelező, attól még dönthetnek úgy, hogy megbíznak minket a könyvvizsgálattal. Találkoztunk olyan cégekkel, akik azért áldoztak rá, hogy a megítélésük kedvezőbb legyen az üzleti partnereik szemében.

Nonprofit szervezeteknél különösen akkor szokott előfordulni, ha a támogató kéri őket a könyvvizsgálatra. Fontos lehet, ha csak így érzi még nagyobb biztonságban a támogatását, főleg, ha hosszú távú támogató.

Árak: itt nem tudunk megadni árakat, mert nagyon széles sávban dolgozunk.

Okai: ha nem kötelező, de előnyhöz jut vele a cég/szervezet, akkor függ a bonyolultságtól, az időtől, a bevételtől és nem utolsósorban mi az, amit még ki tud fizetni.